Polityka prywatności

I. Informacje wstępne

Kto jest administratorem moich danych?

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Polski Instytut Efektywności Energetycznej sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu 61-806, ul. Święty Marcin 29/8, NIP: 7831889161, REGON: 526617704 .

Z kim mogę się skontaktować w kwestiach związanych z przetwarzaniem moich danych osobowych?

We wszelkich sprawa związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Polski Instytut Efektywności Energetycznej sp. z o.o. możesz kontaktować się korzystając z jednej z dostępnych możliwości:

  1. a) za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając wiadomość na adres e-mail: admin@piee.com.pl, z dopiskiem „dane osobowe”,
  2. b) listownie wysyłając list na adres siedziby Administratora danych wskazany powyżej.

II. Pozyskiwanie danych i cel ich przetwarzania

Jakie jest źródło moich danych – skąd są pozyskiwane?

Dane osobowe, które przetwarzamy pochodzą w większości od ciebie – są one pozyskiwane przy zawieraniu umowy, wypełnieniu i przesłaniu formularza kontaktowego znajdującego się na naszej stronie internetowej.

Jaki jest cel, podstawa prawna i czas przetwarzania moich danych osobowych?

W zależności od Pani/Pana relacji z nami, przetwarzamy dane osobowe w następujących celach, podstawie prawnej i czasie:

Cel przetwarzania i podstawa prawna

Okres przechowywania danych

Źródło pochodzenia danych osobowych

Realizacja umowy z kontrahentem

 a także obrona uzasadnionych interesów Administratora w związku zapewnieniem jej wykonania;

Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO.

Przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania – do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających.

Dane osobowe nie są pozyskiwane w sposób inny niż od Pani/Pana.

Cel przetwarzania i podstawa prawna

Okres przechowywania danych

Źródło pochodzenia danych osobowych

Do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, polegający na działaniach związanych z ustaleniem warunków zawarcia umowy z kontrahentem oraz ułatwieniu komunikacji związanej z jej wykonaniem, a także ustaleniem osób odpowiedzialnych za realizację i uprawnionych do kontaktów w ramach wykonywania umowy

uczestniczącym w zawieraniu lub realizacji umowy;

Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO

Przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania – do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających.

Dane osobowe są pozyskiwane od Pani/Pana lub bezpośrednio od podmiotu, który Pani/Pan reprezentuje.

Cel przetwarzania i podstawa prawna

Okres przechowywania danych

Źródło pochodzenia danych osobowych

Prowadzenie formularza kontaktowego na stronie www, w celu udzielenia odpowiedzi na zapytania, przesyłania dokumentacji;

Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO.

W zależności od celu przetwarzania danych ale nie dłużej niż 1 rok po udzielenia odpowiedzi na zapytanie.

Dane osobowe nie są pozyskiwane w sposób inny niż od Pani/Pana.

 

 

Cel przetwarzania i podstawa prawna

Okres przechowywania danych

Źródło pochodzenia danych osobowych

Prowadzenie rekrutacji w celu zatrudnienia pracownika, współpracownika.

Podstawa prawna: art. 6 ust. 1  lit. c RODO, zaś w przypadku udostępnienia danych osobowych szczególnej kategorii: z inicjatywy kandydata – art. 9 ust. 2 lit. a RODO; w razie realizacji obowiązków prawnych (np. skierowanie na badania medycyny pracy przed zatrudnieniem) – art. 9 ust. 2 lit. b RODO.

UWAGA: zawarcie przez kandydata informacji przekraczających minimalny zakres danych regulowany prawem stanowi wyrażenie przez kandydata zgody na przetwarzanie tych danych w celu przeprowadzenia rekrutacji; Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a.

Obrona uzasadnionych interesów Administratora; Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

Do czasu zakończenia procesu rekrutacji lub dłużej – w zależności od

treści zgody na

udział w dalszych

rekrutacjach.

Dane osobowe będą także przechowywane

przez czas upływu terminów przedawnienia roszczeń (3 lata).

Co do zasady, Pani/Pana dane osobowe nie są pozyskiwane w sposób inny niż od Pani/Pana.

Wyjątkowo, w przypadku Pani/Pana uprzedniej zgody, dane osobowe zostały nam przekazane przez podmioty specjalizujące się w rekrutacji lub w ramach systemu poleceń.

Cel przetwarzania i podstawa prawna

Okres przechowywania danych

Źródło pochodzenia danych osobowych

Celem przetwarzania jest zarządzanie zasobami ludzkimi – pracownikami i współpracownikami. W ramach tego celu, dane osobowe są przetwarzane dla realizacji umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO), obowiązków wynikających z przepisów prawa – w szczególności prawa pracy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO), a także na podstawie uzasadnionych interesów pracodawcy, w szczególności do ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń oraz zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych

pracownikowi narzędzi pracy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Przetwarzanie danych, które nie są niezbędne z punktu widzenia powyższych podstaw prawnych, przetwarzane są na podstawie zgody pracownika/współpracownika (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO; art. 9 ust. 2 lit. a RODO).

Zgodnie z obowiązującymi przepisami obowiązującymi do archiwizowania dokumentów z zakresu prawa pracy, tj. akta osobowe przez lat 50, w niektórych przypadkach przez lat 10. 10-letni okres  przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika, będzie stosowany dla wszystkich pracowników zatrudnionych po 1 stycznia 2019 r. W przypadku pracowników zatrudnionych w okresie po dniu 31 grudnia 1998 r. a przed dniem 1 stycznia 2019 r. dokumentacja związana ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracownika będą przechowywane przez okres 50 lat od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy, chyba że pracodawca złoży oświadczenie o zamiarze przekazania za wszystkich zatrudnionych w tym okresie pracowników i zleceniobiorców raportów informacyjnych, a także raporty te faktycznie złoży. Jeśli okres przechowywania wybranych dokumentów będzie krótszy administrator będzie przestrzegał tego krótszego terminu. W przypadku umów cywilnoprawnych umowy te będą przechowywane do czasu upływu terminów przedawnienia wynikających z nich roszczeń.

Dane osobowe nie są pozyskiwane w sposób inny niż od Pani/Pana.

Cel przetwarzania i podstawa prawna

Okres przechowywania danych

Źródło pochodzenia danych osobowych

Administrator może przetwarzać dane swoich pracowników, współpracowników, kontrahentów i przedstawicieli kontrahentów w uzasadnionym celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami prawnymi; Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO

Przez czas trwania postępowań w zakresie dochodzonych roszczeń, tj. do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń.

Co do zasady, Pani/Pana dane osobowe nie są pozyskiwane w sposób inny niż od Pani/Pana.

Przetwarzanie danych w pozostałych celach

Poza celami wymienionymi powyżej, Pani/Pana dane mogą być dalej przetwarzane w następujących celach:

Cel przetwarzania i podstawa prawna

Okres przechowywania danych

Spełnienie ciążących na nas obowiązków prawnych wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego (np. wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, urzędów skarbowych) – ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia wymogów prawnych, którym podlegamy do czasu wygaśnięcia obowiązków przechowywania danych wynikających z przepisów prawa; Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeżeli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas kiedy ich przechowywanie mieści w ramach prawnie uzasadnionego celu administratora regulowanego czasem możliwego dochodzenia roszczeń.

Cel przetwarzania i podstawa prawna

Okres przechowywania danych

Archiwizowanie dokumentów, tj. umów i dokumentów rozliczeniowych; Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeżeli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas kiedy ich przechowywanie mieści w ramach prawnie uzasadnionego celu administratora regulowanego czasem możliwego dochodzenia roszczeń.

Możemy używać Pani/Pana dane do realizacji naszych usług, czyli niezbędnym do złożenia wniosku o świadectwa efektywności energetycznej – w kontakcie z Urzędem Regulacji Energetyki oraz innych niezbędnych w celu sporządzenia audytu efektywności energetycznej.

III. Zbieranie danych podczas korzystania z naszej strony internetowej

Formularz „Kontakt”

Możemy zbierać Pani/Pana dane osobowe gdy, korzystając z naszej stronie internetowej, korzystają Państwo z formularza „Kontakt”.

Przetwarzamy następujące dane osobowe:

  • dane kontaktowe w postaci adres e-mail, który umożliwia nam kontakt z Tobą,
  • to co zawrzesz w treści wiadomości.

 

Logi serwera

Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.

Logi obejmują m.in. Twój adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze przez czas nieokreślony jako materiał pomocniczy służący do administrowania serwisem. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające serwis. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.

Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez nas w celu Państwa identyfikacji.

 

Pliki Cookies (ciasteczka)

Podmiotem zamieszczającym informacje w formie plików cookies (tzw. ciasteczek) i innych podobnych technologii w urządzeniach Użytkownika (np. komputerze, laptopie, smartfonie) oraz uzyskującym do nich dostęp jest Polski Instytut Efektywności Energetycznej sp. z o.o. oraz zaufani partnerzy czyli m.in. partnerzy świadczący usługi analityczne, reklamodawcy, twórcy aplikacji lub agencje reklamowe.

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, “długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia) oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

Dodatkowe informacje nt. Ciasteczek – https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.

 

Dlaczego korzystamy z plików cookies?

Korzystamy z plików cookies i innych podobnych technologii w celach:

  • świadczenia usług;
  • dostosowywania zawartości serwisów i aplikacji do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
  • prezentacji reklam, m.in. w sposób uwzględniający zainteresowania Użytkownika lub jego miejsce zamieszkania.

Poniżej przedstawiamy rodzaje plików „ciasteczek” używanych na niniejszej stronie internetowej, ich termin wygasania i cele jakim służą:

 

Nazwa pliku cookie

 

Opis cookie (co robi, do czego służy)

Cookie wordpress – strona jest utworzona przy pomocy narzędzia wordpress, która używa cookies to obsługi formularzy, galerii i innych technicznych aspektów strony. Pliki te nie używają Twoich danych do żadnych celów poza zapewnieniem działania samej strony

   

Cookie analityczne – używamy cookie do analizy skąd nas odwiedzasz

   

Czy „ciasteczka” są szkodliwe?

„Ciasteczka” nie mogą zaszkodzić Państwu ani Państwa komputerowi. Nie mogą zawierać wirusów, nie mogą instalować szkodliwego oprogramowania i nie mogą doprowadzić do uszkodzenia Państwa komputera w jakikolwiek sposób. Nie używamy „ciasteczek” do przechowywania jakichkolwiek informacji wrażliwych, takich jak nazwisko i imię, adres lub dane kontaktowe – a co za tym idzie Użytkownik pozostaje anonimowy.

 

Zgoda na cookies.

Podczas pierwszej wizyty na stronie pojawia się belka umożliwiająca wybór rodzaju cookies na jaki  użytkownik wyraża zgodę na zastosowanie. Może Pani/Pan zadecydować czy zgadza się na wszystkie czy też odrzucasz wszystkie pliki cookies (poza niezbędnymi do funkcjonowania witryny).  W opcji Preferencje możesz sam dokonać wyboru na jakiego rodzaj pliki cookies się zgadzasz. Zawsze też można zmienić ustawienia cookies z poziomu swojej przeglądarki albo w ogóle usunąć pliki cookies. Jeśli zdecydują się Państwo na odrzucenie plików „ciasteczek”, wówczas będą Państwo mogli nadal korzystać z naszej strony internetowej, jednakże Państwa dostęp do niektórych funkcji i obszarów tejże strony może być ograniczony.

 

Kontakt e-mailowy.

Kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, w tym również przesyłając zapytanie poprzez formularz kontaktowy, w sposób naturalny przekazujesz nam swój adres e-mail jako adres nadawcy wiadomości. Ponadto, w treści wiadomości możesz zawrzeć również inne dane osobowe. Podanie danych jest dobrowolne ale i niezbędne by nawiązać kontakt.

Państwa dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Państwem, a podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Państwa zgoda wynikające z zainicjowania z nami kontaktu. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wewnętrzne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Treść korespondencji może podlegać archiwizacji i nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta. Masz prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaką z nami prowadziłeś (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nasze nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami z Państwa strony.

IV. Pozostałe informacje.

Profilowanie i podejmowanie zautomatyzowanych decyzji

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji lub profilowaniu.

 

Przekazania danych osobowych do państwa trzeciego

Administrator danych nie zamierza przekazywać Państwa danych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. obszar obejmujący kraje Unii Europejskiej, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).

 

Komu przekazywane są moje dane osobowe?

Z uwagi na konieczność zapewnienia nam odpowiedniej organizacji np. w zakresie infrastruktury informatycznej czy bieżących sprawach dotyczących naszej działalności, jako przedsiębiorcy, możemy przekazywać Pani/Pana dane innym odbiorcom, jeżeli będzie to konieczne dla realizacji powyższych celów.

W zależności od Pani/Pana relacji z nami i celu przetwarzania, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:

  1. podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa (np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Skarbowy oraz organy sądowe lub inne, w tym komornicy i policja, wybrana instytucja finansowa prowadząca Pracowniczy Plan Kapitałowy) oraz na podstawie odrębnych zgód udzielonych przez Panią/Pana takim podmiotom (np. zakłady ubezpieczeń w przypadku wyboru oferty ubezpieczenia, zakłady opieki zdrowotnej w przypadku wyboru oferty pakietu opieki medycznej);
  2. podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora: dostarczające i utrzymujące infrastrukturę IT, świadczące usługi księgowe i kadrowe, firmy ubezpieczeniowe, kancelarie prawne, firmy consultingowe i audytorskie, prowadzące kampanie reklamowe.

 

Czy podanie danych jest moim obowiązkiem?

Korzystanie z naszych usług jest w pełni dobrowolne, jednakże w celu wykonania usługi odmowa podania danych osobowych spowoduje brak możliwości zawarcia i realizacji tej umowy.
Również ze względów rachunkowych czy podatkowych posiadamy obowiązek prawny przetwarzania Twoich danych, brak ich podania może skutkować np. niemożnością wystawienia faktury na Pani/Pana rzecz. Jeżeli podajesz nam swój numer telefonu czy adres e-mail, odbywa się to na zasadzie dobrowolności – ich niepodanie nie będzie skutkowało odmową skorzystania z oferty, lecz nie otrzymasz od nas potwierdzenia, odpowiedzi z interesującym cię temacie. Wyrażenie którejkolwiek ze zgód marketingowych również odbywa się na zasadzie dobrowolności.

 

Jakie mam prawa?

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Może Pani/Pan także skorzystać z uprawnienia do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych.

Jeżeli dane są przetwarzane na podstawie udzielonej zgody przysługuje Pani/Panu wycofania tej zgody.

Jeżeli chcesz skorzystać z któregokolwiek z tych uprawnień skontaktuj się z nami w sposób podany powyżej. Informujemy także, że w przypadku uznania, że dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z wymogami prawa przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

Aktualizacja

Niniejsza polityka prywatności może być aktualizowana. Prosimy regularnie śledzić naszą politykę prywatności.

Niniejsza Polityka prywatności wchodzi w życie wraz z dniem 17.09.2025 roku.